La primera semana en Cádiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Madelief Bosse - WaarBenJij.nu La primera semana en Cádiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van Madelief Bosse - WaarBenJij.nu

La primera semana en Cádiz

Blijf op de hoogte en volg Madelief

24 Maart 2014 | Spanje, Cádiz

Reis nummero 2, na veel wikken en wegen heb ik uiteindelijk toch besloten om terug naar Spanje te gaan. Omdat ik zeker wilde zijn van mooi weer én een strand, is mijn keuze uiteindelijk gevallen op Cádiz in Andalusië. Op nog geen 1,5 uur rijden van Sevilla ligt dit mooie kleine stadje en ik had nooit kunnen bedenken dat de stad zo leuk zou zijn als dat ie is. De mensen hier zijn nóg aardiger dan in Sevilla, er is strand, de stad heeft een kleine historische binnenstad waar ik woon dus het is ontzettend knus. Kortom geweldig. Hierbij een klein verslag van mijn eerste week:

Zaterdag 15 maart begon mijn nieuwe reis, na een afscheid met (gek genoeg) beperkte waterschade, stapte ik het vliegtuig in om naar Sevilla te vliegen en vanuit daar vervolgens naar Cádiz door te reizen. Tot mijn grote opluchting verliep de hele reis eigenlijk erg ‘smooth’ en alles ging goed! Rond de klok van 5 stond ik dan voor mijn studentenhuis in Cádiz. Ik woon hier in een studentenhuis maar wel met een familie. Zij wonen op de tweede verdieping en wij op de eerste. Ik heb een eigen kamer die erg groot is, al helemaal voor Spaanse begrippen, met een stapelbed, een bank, 2 kasten (yes!!!) en een bureau eeeennn een klein balkonnetje, heel erg leuk dus. Ik werd meteen verwelkomd door mijn ‘moeder’ van hier en haar dochter. Super leuke mensen, ik voelde me meteen zo thuis hierdoor. Dat was wel fijn, want als je net aankomt in een nieuwe stad en afscheid hebt genomen van de mensen thuis, voel je je toch wel een beetje verloren. Meteen die avond ben ik met m’n ‘broer en zus’ van hier meegegaan met hun vrienden. Iedereen sprak Spaans en natuurlijk super snel dus ik verstond er niks van, maar alleen al lekker erbij staan en af en toe wel mee kunnen praten was voor mij genoeg. Zondag ben ik met ze naar het strand gegaan, ik natuurlijk in bikini want ik vond het bloedheet maar hier zaten de Spanjaarden nog met kleren aan op het strand alsof het winter was.

En toen maandag begon school. Ik hoopte zo dat er leuke mensen in mijn klas zouden zitten, en dat was! Ik vond meteen aansluiting bij m’n klasgenoten en bij de rest van de school, die afgelopen week maar 8 studenten telde. Iedereen komt hier namelijk in de zomer pas naartoe en niet in de lente. Geen Nederlander te bekennen en bijna allemaal Duitsers, maar allemaal heel erg leuk! Ik vind het juist leuk dat er geen Nederlanders zitten, want dat is goed voor zowel m’n Spaans als mijn Engels. Verder gaat het hier eigenlijk elke dag een beetje hetzelfde, maar toch is het natuurlijk iedere dag anders. Je gaat ’s ochtends naar school en daarna ga ik naar huis om rond 2 uur te lunchen met m’n huisgenoten. Mijn ‘moeder’ van hier, Marú heet ze, kookt ontzettend lekker voor ons tussen de middag en ze maakt iedere dag weer wat anders. Tijdens de lunch spreek ik ook Spaans, want mijn huisgenoten zijn allemaal Spanjaarden. M’n Spaans gaat daarom met grote sprongen vooruit en dat vind ik zelf wel erg leuk! Na de lunch ga ik of naar het strand of een activiteit doen met school, zoals afgelopen week een fietstour door de stad. De activiteiten die er iedere dag zijn, zijn echt leuk. Gisteren avond hebben we bijvoorbeeld kookles gehad om een Spaans gerecht te maken: Salmorejo. Dan ’s avonds gaan we meestal ergens eten en daarna nog wat drinken, alles is hier zo bizar goedkoop. Helaas zijn dit weekend een paar vrienden vertrokken naar huis, dus ik hoop dat er maandag weer leuke nieuwe komen.

Un beso desde Cádiz y hasta la próxima!
Een kus uit Cádiz en tot de volgende keer!

  • 24 Maart 2014 - 17:11

    Papa:

    Hè Madelieve,

    Fijn dat Cadiz zo fijn is. Geniet er maar van, want je bent nu echt in het Spaanse leven ondergedompeld. Heerlijk!
    Goed verhaal overigens .

    Groetjes Papa

  • 24 Maart 2014 - 17:13

    Maike Bosse:

    Hola Guapa,
    Ha ik ben de eerste haha...pas een week weg maar voor mij lijkt het al langer. Dat komt vast omdat Michiel en Tom ook in het buitenland zitten. Bizar hoor dat jullie alle drie weg zijn uit Nederland. Het leuke hieraan is dat we jullie kunnen bezoeken...en ach de tijd vliegt. Bovendien is er Skype gelukkig en app dus we houden het hier wel uit tot Juli. Ik kijk erg uit naar 12 april! Bestel jij dan wel de zon voor die tijd want heerlijk in het zonnetje zitten hoort er daar wel bij natuurlijk . Ik hoor het al ik kom met een lege koffer naar Cadiz haha leuke spullen scoren daar en ook nog naar Sevilla...ik hou ervan :)
    Lieverd geniet van het spaanse leven en al die leuke mensen die op je pad komen.
    hasta luego y muchos besos mama

  • 24 Maart 2014 - 17:18

    Papa:

    Wie is er de eerste????????????!

  • 25 Maart 2014 - 06:48

    Michiel:

    Madelief!

    Hou jij ook gewoon maar je winterkleren aan daar! Fijn dat je ook is met wat Spanjaarden optrekt en zo nog sneller Spaans leert! Hier is het nu heerlijk weer, zon en 28 graden. Helaas verandert het regelmatig en zit er soms meer dan 10 graden verschil per dag. Zit hier nu heerlijk de les niks te doen, geweldig..

    Facetimen?

    Tot over 2 maandjes ongeveer!

    x

  • 06 April 2014 - 12:27

    Leoni:

    Oeeee ik wil ook tapas! Jaloerssss en benieuwd naar t volgende verhaaltje xxxxxx

  • 11 April 2014 - 10:00

    Annique:

    He Madelief,

    Hoe gaat het in het lekker warme Candiz? Hier gaat het prima in -5 haha!
    Ben wel jaloers op je hoor, lekker eten en iedere dag naar het strand! Heerijk! Leuk dat je mams en Le-roy binnenkort langs komen, lekker iets om naar uit te kijken:) Veel plezier nog meid en tot over een paar weken!

    Liefs en een dikke knuffel uit Noorwegen!

    Xxx

  • 13 April 2014 - 09:59

    Pleun:

    Heerlijk om te lezen, vooral dat eten.
    Geniet maar lekker met je mama nu, en volgende week met Le-Roy.
    Ben het ook met AL eens : Goed verhaal weer.
    xxxx


  • 17 April 2014 - 18:53

    Tas:

    Heeee madde,

    Klinkt heeeel leuk! Maar da wis ik al haha aangezien we iedere dag op chatje praten :)
    Je bent nu ws Le Roy aan het ophalen?! Je zal wel heel blij zijn om m te zien ☺️
    Kan hij eigelijk bij jou op de kamer slapen?
    Heel veel plezier samen en nu met je mama!

    En tot snel xxxxx (23 nachtjes om precies te zijn haha)

  • 08 Mei 2014 - 22:31

    Le-roy:

    Hola guapaaaaa,

    Goed, dat was mijn Spaanse inbreng voor dit verhaal!
    Je avontuur in Cadiz zit er bijna op en volgens mij kan je terugkijken op een hele mooie ervaring. Je hebt gezeten in een super leuk dorp met een super lieve en leuke spaanse (huis)moeder, die overigens ook nog is heerlijk kan koken. Ik heb 6 dagen mogen ondervinden hoe dat spaanse leven eraan toegaat, en ik moet zeggen, dat beviel me prima. We hebben samen heerlijk gegeten en gedronken, samen op het strand gelegen met heerlijk weer en ondanks dat ik sliep op een matras waar je spontaan een hernia van krijgt had ik een super leuke week met je. MAN MAN MAN wat was dat genieten zeg! Over 2 dagen ben je gelukkig weer thuis en daar ben ik stiekem toch wel heeeeel erg blij mee! Geniet nog even van je laatste uurtjes want je gaat Cadiz zeker missen!
    Ik kan niet meer wachten tot je thuis bent!
    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 5018

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 10 Mei 2014

La primavera en Cádiz

14 September 2013 - 14 December 2013

Sevilla

Landen bezocht: